Conceptueel denkers in het onderwijs
Op maat gemaakt voor uw organisatie:
- lezing van 2 tot 3 uur;
- telefonische inventarisatie van uw wensen en behoeften.
Inhoud van de lezing:
- wat is conceptueel denken en hoe werkt dit brein;
- symptomen van conceptueel denken leren herkennen bij leerlingen/studenten;
- bespreekbaar maken van problemen en behoeften bij conceptueel denkende leerlingen/studenten;
- faalangst en het conceptuele denken, een machtig verbond;
- bruggen bouwen tussen lijndenkers en conceptueel denkers (beelddenkers);
- het begeleiden van 'leerlingen / studenten met een label' tot 'leerlingen / studenten met kwaliteiten';
- praktische tips en adviezen om leerlingen / studenten beter te leren communiceren.
Resultaten:
- men kan een conceptueeel denkende leerling / student herkennen en heeft meer tools om tot een goede afstemming te komen;
- men kan de zwakke punten bespreekbaar maken, uitleggen hoe het conceptuele denken werkt en in overleg inschatten wat leerlingen / studenten nodig hebben;
- men kan faalangst, prestatiedrang of uitstelgedrag in relatie met het conceptueel denken brengen en dit bespreekbaar maken bij de leerling of student;
- men kan de leerlingen / studenten beter aanspreken op zijn/haar kwaliteiten.
Voor wie:
- voor docenten, remedial teachers, decanen, mentoren en andere professionals die bij conceptueel denkende leerlingen / studenten betrokken zijn;
- of voor de conceptueel denkende leerlingen / scholieren / studenten zelf!
Informatie en vrijblijvende offerte opvragen
Uiteraard kan de inhoud van de lezing aangepast worden aan uw behoeften en wensen. Belt u daarvoor vrijblijvend met: 020 - 639 10 99.